torsdag 24 september 2009

San Diego - Oceanside (Kalifornien)

Vi vaknar vid ett nytt hav. Stilla havet. Det är kallt, det ilar ända upp i knäna när man känner på det. I San Diegos hamn hör man hornen från fartygen, visslan från tågen och dundret från planen som lyfter från flygplatsen. Vi är så trötta efter vår ökenvandring. San Diego känns som en civilisation. Man kan få yoghurt till frukost.



Vi har en stor fin bil utan tak, den skramlar inte ödesdigert som den röda sportbilen. Den är bekväm, och jag är inte längre rädd för att dö. Det svalkar från havet, och en tjock dimma kommer in över land. Jag somnar bums.

Bara några timmar kör vi, sen stannar vi i Oceanside. Där surfar man och alla bryr sig om kalorier. Ocean Inn heter motellet, och jag somnar med kläderna på.





Framåt kvällen vaknar jag igen. Jag älskar Amerika, inte bara för att man alltid hittar en toalett som har tvål och papper, utan också för man kan köpa kycklingvingar när som helst. Och det är alltid nåt på tv. Amerika är så bekvämt. Vi tittar på So you think you can dance, och amerikanska Let's dance som Ozzy Osbournes dotter är med i, och Mythbusters och Coutney Cox' nya serie Cougar Town. Den är ganska bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar